Du oppretter et innmeldings-skjema ved først å trykke inn på fanen "Personer --> Innmeldinger".
Deretter trykker man på den hvite knappen med et tannhjul i øvre høyre hjørnet.
Nå får du opp en liste med alle eksisterende innmeldings-skjema.
Du kan opprette et nytt innmeldings-skjema ved å trykke på den grønne knappen i øvre høyre hjørnet.
Det er tre steg man må fylle ut for å opprette et innmedlings-skjema; "Informasjon", "Medlemskap", og "Skjema felter".
Informasjon
Her fyller man ut info om organisasjonen eller innmeldingen.
Det er bare tittelen på skjema som er obligatorisk.
Får å få frem alle feltene trykk på "Avanserte instillinger"
- Tittel
Her skriver du inn navnet på dette innmeldingsskjemaet.
- Beskrivelse
Her kan du fritt legge inn tekst som skal vises i toppen av innmeldings-skjemaet.
- Logo
Trykk er for å legge inn organisasjonens logo på innmeldings-skjemaet.
- Bakgrunn
Om man ønsker kan man her legge inn en bakgrunn bak innmeldingsskjema.
Avanserte innstillinger:
- Ansvarlig
I dette feltet kan man legge inn en eller flere personer som skal være ansvarlig for å behandle søknader som blir mottatt fra dette skjemaet.
- Bekreftelse melding
Her kan man fritt skrive inn en tekst som skal vises etter noen har fylt ut innmeldings-skjemaet.
- Send knapp
Hvis man ønsker kan man her endre teksten på "Send inn"-knappen.
- Videresend til
I dette feltet kan man legge inn en URL(nettadresse). Etter man har fylt ut innmeldings-skjema vil man bli videresendt til denne adressen.
Når man har fylt ut tittel og de feltene man måtet ønsker trykk "Neste" nede i høyre hjørnet.
Medlemskap
I dette steget bestemmer du om personer får lov til å velge medlemskap, avdeling eller gruppe når de melder seg inn.
Du kan velge om et medlemskap, avdeling eller gruppe skal være:
- Skjult
Hvis medlemskap, avdeling eller gruppe er skjult vil man ikke kunne velge dette på innmeldings-skjemaet, og innmeldings-søknader vil ha tomme felt for medlemskap, avdeling og gruppe.
- Predefinert (forhånds-definert)
Hvis man setter medlemskap, avdeling eller gruppe til å være predefinert vil man ikke kunne bestemme dette på innmeldings-skjema, men alle innmeldinger fra dette skjemaet vil ha felter satt til den verdien man har satt som predefinert.
- Valgbar
Felter som settes til valgbare vil være synlige på innmeldings-skjemaet og personer som melder seg inn kan velge mellom alternativer man huker av på.
Når man har fylt ut alle felter trykk "Neste" i nedre høyre hjørnet.
Skjema felter
I dette steget velger man om egendefinerte-felter skal inkluderes på innmeldings-skjemaet og hvilken felter som skal være obligatorisk.
- Egendefinerte felter
Her huker du av foran de egendefinerte-feltene som du ønsker at medlemmer skal få opp på innmeldings-skjemaet.
- Påkrevde felter
Her huker du av foran du de feltene som skal være obligatorisk å fylle ut på innmeldings-skjema.
Når ønskede felter er huket av på oppretter du skjemaet ved å trykke "Opprett" nede i høyre hjørnet.
Etter man har opprettet et skjema vil du se at det vises i listen over innmeldings-skjemaer.
Du kan gå inn på innmeldings-skjemaet ditt ved å trykke på link-symbolet under kolonnen "Url":