Hvordan opprette et innmeldings-skjema?

Hvordan opprette et innmeldings-skjema?

Du oppretter et innmeldings-skjema ved først å trykke inn på fanen "Personer --> Innmeldinger".
Deretter trykker man på den hvite knappen med et tannhjul i øvre høyre hjørnet.


Nå får du opp en liste med alle eksisterende innmeldings-skjema.
Du kan opprette et nytt innmeldings-skjema ved å trykke på den grønne knappen i øvre høyre hjørnet.


Det er tre steg man må fylle ut for å opprette et innmedlings-skjema; "Informasjon", "Medlemskap", og "Skjema felter".

Informasjon
Her fyller man ut info om organisasjonen eller innmeldingen.
Det er bare tittelen på skjema som er obligatorisk.
Får å få frem alle feltene trykk på "Avanserte instillinger"

  1. Tittel
    Her skriver du inn navnet på dette innmeldingsskjemaet.

  2. Beskrivelse
    Her kan du fritt legge inn tekst som skal vises i toppen av innmeldings-skjemaet.

  3. Logo
    Trykk er for å legge inn organisasjonens logo på innmeldings-skjemaet.

  4. Bakgrunn
    Om man ønsker kan man her legge inn en bakgrunn bak innmeldingsskjema.

Avanserte innstillinger:
  1. Ansvarlig
    I dette feltet kan man legge inn en eller flere personer som skal være ansvarlig for å behandle søknader som blir mottatt fra dette skjemaet.

  2. Bekreftelse melding
    Her kan man fritt skrive inn en tekst som skal vises etter noen har fylt ut innmeldings-skjemaet.

  3. Send knapp
    Hvis man ønsker kan man her endre teksten på "Send inn"-knappen.

  4. Videresend til
    I dette feltet kan man legge inn en URL(nettadresse). Etter man har fylt ut innmeldings-skjema vil man bli videresendt til denne adressen.

Når man har fylt ut tittel og de feltene man måtet ønsker trykk "Neste" nede i høyre hjørnet.



Medlemskap
I dette steget bestemmer du om personer får lov til å velge medlemskap, avdeling eller gruppe når de melder seg inn.

Du kan velge om et medlemskap, avdeling eller gruppe skal være:
  1. Skjult
    Hvis medlemskap, avdeling eller gruppe er skjult vil man ikke kunne velge dette på innmeldings-skjemaet, og innmeldings-søknader vil ha tomme felt for  medlemskap, avdeling og gruppe.

  2. Predefinert (forhånds-definert)
    Hvis man setter medlemskap, avdeling eller gruppe til å være predefinert vil man ikke kunne bestemme dette på innmeldings-skjema, men alle innmeldinger fra dette skjemaet vil ha felter satt til den verdien man har satt som predefinert.

  3. Valgbar
    Felter som settes til valgbare vil være synlige på innmeldings-skjemaet og personer som melder seg inn kan velge mellom alternativer man huker av på.
Når man har fylt ut alle felter trykk "Neste" i nedre høyre hjørnet.


Skjema felter
I dette steget velger man om egendefinerte-felter skal inkluderes på innmeldings-skjemaet og hvilken felter som skal være obligatorisk.

  1. Egendefinerte felter
    Her huker du av foran de  egendefinerte-feltene som du ønsker at medlemmer skal få opp på innmeldings-skjemaet.

  2. Påkrevde felter
    Her huker du av foran du de feltene som skal være obligatorisk å fylle ut på innmeldings-skjema.
Når ønskede felter er huket av på oppretter du skjemaet ved å trykke "Opprett" nede i høyre hjørnet.


Etter man har opprettet et skjema vil du se at det vises i listen over innmeldings-skjemaer.
Du kan gå inn på innmeldings-skjemaet ditt ved å trykke på link-symbolet under kolonnen "Url":


    • Related Articles

    • Hvordan redigere et innmeldings-skjema?

      Du kan redigere et innmeldings-skjema ved først å trykke inn på fanen "Personer --> Innmeldinger". Deretter trykker man på den hvite knappen med et tannhjul i øvre høyre hjørnet. Du kan nå trykke på et innmeldings-skjema i denne listen for å redigere ...
    • Hvordan slette eller deaktivere et innmeldings-skjema?

      Om man ikke ønsker at et innmeldings-skjema skal kunne brukes lenger kan man enten slette eller deaktivere det. Et deaktivert innmeldings-skjema vil fortsatt være tilgjengelig i Styreportalen og kan aktiveres igjen seinere. Derimot om man sletter et ...
    • Hvordan godkjenne en innmeldings-søknad?

      Etter som personer leverer inn innmeldings-søknader vil du se søknadene i listen under "Personer --> Innmeldinger". For å behandle en innmeldings-søknad trykk på søknaden i denne listen. For å melde inn en person er det tre steg man må igjennom, ...
    • Hvordan opprette et nytt prosjekt?

      For å legge til nytt prosjekt trykk på den grønne knappen merket med et "+"-ikon i øvre høyre hjørnet. Du vil nå få opp et skjema der man fyller inn info om prosjektet. Tittel: Dette er navnet på prosjektet. Beskrivelse: Her kan man legge inn en mer ...
    • Hvordan opprette og forberede et møte?

      Møter kan opprettes både for styret og for komitéer. Møter for styret opprettes under "Styrearbeid --> Møter" Møter for komitéer opprettes fra deres komitérom under "Moduler --> Komitéarbeid" Når du har trykket inn i "Styrearbeid --> Møter", eller i ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...