Hvordan opprette en aktivitet?

Hvordan opprette en aktivitet?

Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet.


Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter.
Det er fem felter som må fylles ut; Tittel, Start, Slutt, Gjelder for, og Påmelding.
Etter du har lagt inn info om aktiviteten kan du opprette den ved å trykke "Lagre" nede i høyre hjørnet.



Tittel: I dette feltet fyller du inn navnet på denne aktiviteten, eks. "Mandagsøving Juniorer" eller "Helge Seminar".

Start: Her fyller man inn start tidspunkt og dato på aktiviteten. 

Slutt: Fyll i slutt dato og tidspunkt for aktiviteten.
    OBS: Om man skal opprette gjentagende aktiviteter er dette dato og tidspunkt for første aktiviteten man skal fylle ut her.

Gjelder for: Trykk i dette feltet for å velge hvem som skal delta på aktiviteten.
Velg først om aktiviteten skal være for "Medlemmer" eller "Styre/komitéer". Deretter velger du hvilken personer, grupper og/eller avdelinger som skal delta på aktiviteten.
Om aktiviteten er for medlemmer kan du også bestemme om bare medlemmene og/eller foresatte skal delta på aktiviteten, og i tillegg hvilken status personene skal ha.
    OBS: Foresatt vil kunne se og føre fravær på aktivitetene til sine barn selv om de ikke er lagt inn som deltaker(Gjeler for) på aktiviteten.
    Altså bare huk av på foresatt om de faktisk skal være tilstede på aktiviteten.



Aktivitetstype: Her kan du bestemme hvilken type aktivitet dette skal være. Du kan velge blant eksisterende typer ved å trykke i feltet. Det er også mulig å opprette en ny type ved å skrive rett inn i feltet.

Prosjekt: Her kan man knytte aktiviteten til et bestemt prosjekt. Prosjekter må først opprettes under fanen "Prosjekt".

Sted: I dette feltet legger du inn hvor aktiviteten skal være. Du velger blant eksisterende steder ved å trykke i feltet. Man kan også opprette et nytt sted ved å trykke den grønne knappen "Opprett nytt sted".

Kommentar: I dette feltet kan du legge inn en mer detaljert beskrivelse av aktiviteten og annen info til deltakerne. Dette feltet, og alt som er skrevet i det, er synlig for deltakere og andre som kan se aktiviteten. 

Internkommentar: Dette feltet er bare synlig for personer som kan redigere aktiviteten. Her kan man legge inn info til andre personer som administrerer aktiviteter, eksempel info rundt planlegging av aktiviteten eller info som ikke skal deles med deltakerne. 

Påmelding: Det er tre forskjellig typer påmelding aktiviteter i kalenderen kan ha: Avmelding, Påmelding, og Ikke påmelding
  1. Påmelding: Alle deltakere blir registreres med ukjent oppmøte og de må selv gi beskjed om de kommer eller ikke kommer på aktiviteten. Denne påmeldingstypen anbefales hvis man må ha bekreftelse fra personer som skal delta.
  2. Avmelding: Alle deltakere blir registrert som at de kommer på aktiviteten og man må manuelt registrere om man ikke kommer. Dette er anbefalt for aktiviteter som øvinger, treninger, etc. der man forventer at alle kommer med mindre de melder fravær.
  3. Ikke påmelding: Deltakere vil ikke kunne melde oppmøte. Personer som kan redigere oppmøte kan fortsatt manuelt registrere dette på aktiviteten.

Gjentagende aktivitet: Om dette er en aktivitet som gjentas ved bestemte dager eller datoer kan du trykke på "Gjentagende aktivitet" for å opprette flere aktiviteter samtidig.
Før du trykker på "Gjentagende aktivitet" så sjekk "Start" og "Slutt". Disse skal være satt til dato og tidspunkt for første aktiviteten du skal opprette.
Når du så trykker på knappen velger du hvor ofte aktiviteten skal gjentas og datoen til siste aktivitet.



Send varsel i Tutti: Her kan man velge om medlemmer skal varsles om at det er opprettet en ny aktivitet. Hvis aktiviteten er satt til "Påmelding" eller "Avmelding" anbefaler vi i skru på "Send varsel i Tutti" slik at deltakere får mulighet til gi beskjed om de kommer eller ikke.
OBS: Denne innstillingen påvirker ikke påminnelser før aktiviteter. Bare varsel om at en ny aktivitet er opprettet.

    • Related Articles

    • Hvordan opprette en gruppe?

      Grupper er hoved måten man deler dele opp medlemmer i organisasjonen. En god gruppe-inndeling gjør det enklere å sende info, opprette aktiviteter, gi tilganger, etc. til de riktige personene. OBS: Om organisasjonen deres bruker avdelinger vil grupper ...
    • Hvordan avlyste en aktivitet?

      I motsetning til å slette en aktivitet vil en avlyst aktivitet fortsatt være synlig i kalenderen, Tutti, etc., men den vil bli merket som avlyst. Det er også mulig å varsle deltaker om at en aktivitet er avlyst. Om en aktivitet er frem i tid som ...
    • Hvordan opprette en chat?

      I Styreportalen kan du se og opprette chatter fra fanen "Meldingssenter --> Chat". Du oppretter en ny chat ved å trykk på knappen merket "Ny Chat" under listen over eksisterende tråder. Deretter velger du deltakerne i chatten. Chatter i Styreportalen ...
    • Hvordan opprette en avdeling?

      Avdelinger sammen med grupper er hovedmåten man kan dele opp medlemmene i deres organisasjon. Grupper kan knyttes til en avdeling. Dette gjør det enklere å sende info til, opprette arrangementer for, etc. til flere grupper av gangen. Du oppretter en ...
    • Hvordan opprette en medlemskapstype?

      OBS: For organisasjoner tilknyttet et forbund eller en sentral/paraply-organisasjon vil medlemskapstyper bli satt opp av forbundet/sentral-organisasjonen. Om du leiter etter måter å dele opp eller strukturere medlemmer anbefaler vi å bruke avdelinger ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...