Legge inn dirigent/instruktør

Legge inn dirigent/instruktør

Man legger til en dirigent/instruktør i Styreportalen ved:
  1. Først å opprette en bruker for personen
    Om personen allerede har en bruker i organisasjonen, eks. som et medlem, en foresatt eller en annen rolle, er det ikke nødvendig å opprette enda en bruker for personen. I så fall kan man hoppe rett til å opprette rollen eller tilegne personen rollen.

  2. Opprette en dirigent/instruktør rolle
    Om dere allerede har en rolle under "Oppsett --> Administrer roller" for dirigent/instruktør trenger dette ikke opprettes. Flere personer kan ha en og samme rolle.

  3. Deretter legg til personen i rollen
    Om deres 
    dirigent/instruktør ikke skal ha andre tilganger enn et vanlig medlem trenger man ikke legge dem til en rolle.

 Opprette en bruker for en person:

  1. Inne på "Personer --> Medlemmer" trykk på det grønne "+"-tegnet i høyre hjørne.

  2. Søk deretter på navn, mobilnummer eller epost til personen du ønsker å legge til.
    1. Om riktig person dukker opp, så trykk velg på denne personen.
    2. Om ikke personen dukker opp trykk "Opprett ny person" og fyll inn personlig info til personen(vi anbefaler å inkludere epost og mobil).

  3. Under "Steg 2 - Medlemskap" velg en passende medlemskapstype.
    1. Om dirigent/instruktør bare er dirigent/instruktør så velg "Dirigent/instruktør".
    2. Om dirigent/instruktør i tillegg er et aktivt/utøvende/spillende medlem velg "Medlem".


  4. I "Steg 3" kan du legge inn foresatte til personen. Om de ikke skal registreres med foresatte trykk "Gå videre uten foresatte".

  5. Se så over at info ført er riktig og trykk "Opprett nytt medlem" nede i høyre hjørne.


Opprette en rolle:

  1. Under "Oppsett --> Administrer roller" trykk på grønt "+"-tegn i høyre hjørne.

  2. Velg om rollen skal være en "Styret"-rolle eller "Andre"-rolle. Dette varierer om dirigent/instruktør også sitter i styret eller ikke.

  3. Velg rolle type eller gi rollen en tittel. (Avhengig om rollen er en "Styret"-rolle eller "Andre"-rolle. "Styret"-roller har faste titler, mens "Andre"-roller er valgfri.)

  4. Sett så tilgangene til rollen.


Legge en person til en rollen:

  1. Under "Oppsett --> Rolletildeling" finner du rollen.

  2. Trykk på "Legg til person" nederst i boksen for rollen.

  3. Søk på navnet til personen du vil legge til og trykk "Legge til".

  4. OBS: I noen tilfeller vil ikke personen få tilgang til rollen med en gang. I så fall ser du en varseltrekant til høyre for navnet til personen. Dette kan løses ved å trykke på de tre prikkene til høyre for navnet, og velge "Gi tilgang".

    • Related Articles

    • Hvordan legge inn et notesett?

      Trykk inn på "Moduler"-->"Notearkiv". Trykk så på grønt "+"-tegn øverst til venstre. Fyll så inn info om notesettet i vinduet. Det er bare "Tittel" som er obligatorisk, men vi anbefaler å legge inn mest mulig info slik at det er lettere å sortere, ...
    • Hvordan legge inn utleie eller service?

      Legg inn et utlån Får å legge inn et utlån på en eiendel gå først inn på eiendelen du vil redigere. Dette kan gjøres enten ved å trykke på eiendelen i listen, eller ved å scanne QR-koden som er knyttet til eiendelen. Når du er inne på eiendelen trykk ...
    • Hvordan legge inn en person med en rolle/et verv?

      Personer som skal ha en rolle/et verv legges inn på helt samme måte som man legger inn en annen person. Se "Hvordan legge til en ny person?" over. Etter personen er blitt lagt til i organisasjonen og har fått et medlemskap kan man tildele dem en ...
    • Hvordan legge inn en service på et eiendel?

      På eiendeler det mulig å legge inn egne servicer, eksempel: reparasjoner, vedlikehold, rengjøring, etc. For å opprette en service gå inn i listen over eiendeler og trykk på tittelen til eiendelen. Deretter for å opprette en service trykker du på den ...
    • Hvordan legge inn noter fra Notearkivet i et prosjekt?

      Før man kan knyttet noter til et prosjekt må prosjektet opprettes og noter må være lagt inn i Notearkivet. For info rundt hvordan ligge inn noter i Notearkivet se: "Moduler --> Notearkiv". Start med å trykke inn i prosjektet du ønsker å knytte noter ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...