Legge inn dirigent/instruktør
Man legger til en dirigent/instruktør i Styreportalen ved:
- Først å opprette en bruker for personen
Om personen allerede har en bruker i organisasjonen, eks. som et medlem, en foresatt eller en annen rolle, er det ikke nødvendig å opprette enda en bruker for personen. I så fall kan man hoppe rett til å opprette rollen eller tilegne personen rollen.
- Opprette en dirigent/instruktør rolle
Om dere allerede har en rolle under "Oppsett --> Administrer roller" for dirigent/instruktør trenger dette ikke opprettes. Flere personer kan ha en og samme rolle.
- Deretter legg til personen i rollen
Om deres dirigent/instruktør ikke skal ha andre tilganger enn et vanlig medlem trenger man ikke legge dem til en rolle.
Opprette en bruker for en person:
- Inne på "Personer --> Medlemmer" trykk på det grønne "+"-tegnet i høyre hjørne.
- Søk deretter på navn, mobilnummer eller epost til personen du ønsker å legge til.
- Om riktig person dukker opp, så trykk velg på denne personen.
- Om ikke personen dukker opp trykk "Opprett ny person" og fyll inn personlig info til personen(vi anbefaler å inkludere epost og mobil).
- Under "Steg 2 - Medlemskap" velg en passende medlemskapstype.
- Om dirigent/instruktør bare er dirigent/instruktør så velg "Dirigent/instruktør".
Om dirigent/instruktør i tillegg er et aktivt/utøvende/spillende medlem velg "Medlem".
- I "Steg 3" kan du legge inn foresatte til personen. Om de ikke skal registreres med foresatte trykk "Gå videre uten foresatte".
- Se så over at info ført er riktig og trykk "Opprett nytt medlem" nede i høyre hjørne.
Opprette en rolle:
- Under "Oppsett --> Administrer roller" trykk på grønt "+"-tegn i høyre hjørne.
- Velg om rollen skal være en "Styret"-rolle eller "Andre"-rolle. Dette varierer om dirigent/instruktør også sitter i styret eller ikke.
- Velg rolle type eller gi rollen en tittel. (Avhengig om rollen er en "Styret"-rolle eller "Andre"-rolle. "Styret"-roller har faste titler, mens "Andre"-roller er valgfri.)
- Sett så tilgangene til rollen.
Legge en person til en rollen:
- Under "Oppsett --> Rolletildeling" finner du rollen.
- Trykk på "Legg til person" nederst i boksen for rollen.
- Søk på navnet til personen du vil legge til og trykk "Legge til".
- OBS: I noen tilfeller vil ikke personen få tilgang til rollen med en gang. I så fall ser du en varseltrekant til høyre for navnet til personen. Dette kan løses ved å trykke på de tre prikkene til høyre for navnet, og velge "Gi tilgang".
Related Articles
Hvordan legge inn et notesett?
Trykk inn på "Moduler"-->"Notearkiv". Trykk så på grønt "+"-tegn øverst til venstre. Fyll så inn info om notesettet i vinduet. Det er bare "Tittel" som er obligatorisk, men vi anbefaler å legge inn mest mulig info slik at det er lettere å sortere, ...
Hvordan legge inn utleie eller service?
Legg inn et utlån Får å legge inn et utlån på en eiendel gå først inn på eiendelen du vil redigere. Dette kan gjøres enten ved å trykke på eiendelen i listen, eller ved å scanne QR-koden som er knyttet til eiendelen. Når du er inne på eiendelen trykk ...
Hvordan legge inn en person med en rolle/et verv?
Personer som skal ha en rolle/et verv legges inn på helt samme måte som man legger inn en annen person. Se "Hvordan legge til en ny person?" over. Etter personen er blitt lagt til i organisasjonen og har fått et medlemskap kan man tildele dem en ...
Hvordan legge inn en service på et eiendel?
På eiendeler det mulig å legge inn egne servicer, eksempel: reparasjoner, vedlikehold, rengjøring, etc. For å opprette en service gå inn i listen over eiendeler og trykk på tittelen til eiendelen. Deretter for å opprette en service trykker du på den ...
Hvordan legge inn noter fra Notearkivet i et prosjekt?
Før man kan knyttet noter til et prosjekt må prosjektet opprettes og noter må være lagt inn i Notearkivet. For info rundt hvordan ligge inn noter i Notearkivet se: "Moduler --> Notearkiv". Start med å trykke inn i prosjektet du ønsker å knytte noter ...
Popular Articles
Endringer 15. august 2024
Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
Hvordan føre fravær og oppmøte?
Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
Hvordan opprette en aktivitet?
Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
Logge inn i Styreportalen
Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?
Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...