Kom i gang med Digital Dugnad

Kom i gang med Digital Dugnad

Digital dugnad er en innsamling der organisasjoner, lag og foreninger kan selge digitale skrapelodd. Det er en ny super-enkel og rask måte å samle inn penger. Det påløper ingen kostnader under gjennomføring av en innsamling. På bare et par minutter er man i gang med en innsamlingskampanje.

  1. Få tilgang til Digital Dugnad i Styreportalen. Modulen kan dere bestille og åpne gjennom siden: styreportalen.no/digitaldugnad

  2. Når tilgang er gitt vil Digital Dugnad være tilgjengelig under Moduler.

  3. Opprett en ny konto for korpset i Styreportalen og dobbeltsjekk/bekreft informasjonen som er registrert. Denne informasjonen kan også redigeres i ettertid.

  4. Trykk Opprett innsamling - Grønn knapp oppe til høyre.

    STEG 1: Informasjon
  5. Skriv inn:
    - Tittel
    - Kort beskrivelse av hvem som samler inn penger og hvorfor
    - Opprett en startdato. Innsamlingen varer 2 uker f.o.m denne datoen.
    - Legg til et bilde. F eks av korpset.

    STEG 2: Velg deltakere
  6. Vi anbefaler å velge alle medlemmer. Dette kan redigeres i ettertid om ønskelig. Listen over medlemmer kan filtreres.

    STEG 3: Oppsummering
  7. Dobbeltsjekk all informasjon og velg deretter Publiser når dere er klar for å sette i gang kampanjen.

  8. Ved publisering av kampanjen går det ut en e post til administrator og deltakere med informasjon. Vedlagt vil deltakerne finne sine private kampanjelenker som kan deles i sosiale medier i tillegg til sin egen QR-kode.

  9. Det vil komme regelmessige statuseposter til både administrator og deltakere med informasjon om hvor mange digitale lodd som er solgt.

    • Related Articles

    • Kom i gang med Styreportalen - Norges Korforbund

      Velkommen til Styreportalen! Styreportalen er et verktøy for enklere drift og administrasjon av deres kor. Under finner dere et par steg og info som er greit å få med seg når man først får tilgang til Styreportalen. Disse stegene er tiltenkt ...
    • Kom i gang med filarkivet

      Å få orden på dokumenter, kontrakter, regneark, arkiver, m.m. er en sentral del av styrearbeidet i deres organisasjon. Med filarkivet i Styreportalen har dere en trygg og brukervennlig måte å lagre, opprette og redigere filer. Filarkivet er ...
    • Hvor mye tjener vi med Digital Dugnad?

      Det er gratis å sette opp innsamlingen. Varigheten på innsamlingen er 2 uker. Hvert lodd koster 50 kr. Man kan kjøpe flere lodd på én gang. Det er mulig å kjøpe digitale skrapelodd med Vipps og disse kan skrapes direkte på mobilen, nettbrett eller ...
    • Kom i gang med billettsalg via Billett.no

      Det er enkelt å komme i gang med billettsalg fra Styreportalen. Alt av oppsett og administrering gjøres gjennom Styreportalen. Opprett konto i Billett.no Gå inn på "Moduler → Billettsalg". Velg "Opprett konto i Billett.no". Fyll inn nødvendig ...
    • Kan vi endre en "Digital Dugnad"-kampanje når den er startet?

      Ja, det kan du. Dette gjøres via styreportalen.no under fanen "Moduler --> Digital dugnad".
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...