Hvorfor får en person ikke logget inn i Tutti?

Hvorfor får en person ikke logget inn i Tutti?

(Hvis du ikke får logget inn i Tutti og ikke kan/får logget inn i Styreportalen, så anbefaler vi å kontakte styret, ledelsen, administrator, etc. i din organisasjon.)

Om en person ikke får logget inn i Tutti er det et par ting det er greit å sjekke i Styreportalen:

  1. Har personen fått tilgang til Tutti:
    Sjekk i listen under "Oppsett --> Tilgang Tutti" om det er en grønn hake bak personens navn i listen. Om de ikke har det prøv gjerne å gi dem tilgang etter beskrivelsen i spørsmålet over "Hvordan gi personer tilgang til Tutti?". 

  1. Er personen lagt inn med riktig epost:
    For at en person skal få tilgang til Tutti må de være lagt inn med en epost. Om personen ikke har en epost i listen "Oppsett --> Tilgang Tutti" så må dette legges inn på personen.
    I tillegg må eposten være unik, altså kan den ikke være registrert på andre personer i korpset.
    Dobbeltsjekk også at eposten faktisk er skrevet korrekt.

  1. Er mobilnummeret til personen riktig:
    Mobilnummer er ikke obligatorisk og må altså ikke legges inn for at en person skal få tilgang til Tutti. Derimot om det legges inn må det, i likhet med epost, være et unikt mobilnummer. Altså et og samme mobilnummer kan ikke brukes på to forskjellige personer.
    Om en person har et mobilnummer dobbeltsjekk gjerne at det er skrevet korrekt og har riktig landskode.

  1. Vises det noen varseltrekant på personen under "Oppsett --> Tilgang Tutti":
    Om det er en epost eller et mobilnummer som er brukt på andre personer vil det vises en eller flere varseltrekanter bak navn, epost, eller mobilnummer til personen i listen "Oppsett --> Tilgang Tutti".
    Hvis du ser en eller flere varseltrekanter på en person anbefaler vi å søk i listen etter andre personer med samme epost eller mobilnummer. Epost eller mobilnummer må da endres eller fjernes fra en av personene for å kunne gi dem tilgang.

Hvis det er personer som sliter med innlogging i Tutti ta kontakte oss på: support@styreportalen.no
Om du tar kontakt send med nok info slik at vi kan hjelpe deg:
  1. Organisasjons-navn
  2. Navn på personen som har problemer
  3. Epost og/eller mobilnummer til personen

    • Related Articles

    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvorfor får jeg ikke lastet opp eller splittet et notesett?

      Om du opplever problemer med opplasting eller splitting av et notesett er det et par ting som det er greit å sjekk først: Sjekk at filen er en .pdf-fil. Notearkivet støtter inn til videre bare .pdf-filer. Hvis navnet til filen slutter med .pdf, du ...
    • Hvordan legge en person til i en rolle?

      Roller er egne verv eller funksjoner som bestemte personer i deres organisasjon kan ha. Det er også rollen til en person som bestemmer om personen får logge inn i Styreportalen og hva den personen får tilgang til. Personer med en rolle som gir ...
    • Hvordan legge til en ny person?

      For å legge til en ny person trykk på den grønne "+"-knappen i øvre høyre hjørnet av listen "Personer --> Medlemmer": Steg 1 - Personalia: Vi anbefaler først å sjekke om personen allerede er blitt opprettet. Dette kan skje hvis personen tidligere har ...
    • Hvordan legge inn en person med en rolle/et verv?

      Personer som skal ha en rolle/et verv legges inn på helt samme måte som man legger inn en annen person. Se "Hvordan legge til en ny person?" over. Etter personen er blitt lagt til i organisasjonen og har fått et medlemskap kan man tildele dem en ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...