Hvordan opprette en avdeling?

Hvordan opprette en avdeling?

Avdelinger sammen med grupper er hovedmåten man kan dele opp medlemmene i deres organisasjon. Grupper kan knyttes til en avdeling. Dette gjør det enklere å sende info til, opprette arrangementer for, etc. til flere grupper av gangen.

Du oppretter en avdeling ved å trykke på den grønne knappen med et "+"-ikon i øvre høyre hjørnet.



Når du har trykket på pluss-knappen vil du få opp en dialog som lar deg opprette en ny avdeling.
Fyll ut feltene og så trykke "Lagre" for å opprette avdelingen.

Navn: Her skriver du inn navnet til den avdelingen du skal opprette.

Aktiv: Her velger du om avdelingen skal være aktiv eller ikke. En avdeling som ikke er aktiv vil være skjult i lister, tabeller og under oppretning/redigering av personer. Avdelinger som ikke lengre er i bruk anbefaler vi å sette til ikke å være aktive. Det er også mulig å sette avdelinger til ikke å være aktiv om de skal skjules og ikke være i bruk i en periode.


    • Related Articles

    • Hvordan opprette en gruppe?

      Grupper er hoved måten man deler dele opp medlemmer i organisasjonen. En god gruppe-inndeling gjør det enklere å sende info, opprette aktiviteter, gi tilganger, etc. til de riktige personene. OBS: Om organisasjonen deres bruker avdelinger vil grupper ...
    • Hvordan opprette et innmeldings-skjema?

      Du oppretter et innmeldings-skjema ved først å trykke inn på fanen "Personer --> Innmeldinger". Deretter trykker man på den hvite knappen med et tannhjul i øvre høyre hjørnet. Nå får du opp en liste med alle eksisterende innmeldings-skjema. Du kan ...
    • Hvordan legge til en ny person?

      For å legge til en ny person trykk på den grønne "+"-knappen i øvre høyre hjørnet av listen "Personer --> Medlemmer": Steg 1 - Personalia: Vi anbefaler først å sjekke om personen allerede er blitt opprettet. Dette kan skje hvis personen tidligere har ...
    • Hvordan bruke Tutti til kommunikasjon?

      Tutti er en egen app for både medlemmer og styret i deres organisasjon, og den kan betraktelig forenkle kommunikasjonen innad i organisasjonen deres. I Tutti-appen har man to hovedmåter å kommunisere på; enten via innlegg/feed-poster, eller via ...
    • Hvordan opprette en medlemskapstype?

      OBS: For organisasjoner tilknyttet et forbund eller en sentral/paraply-organisasjon vil medlemskapstyper bli satt opp av forbundet/sentral-organisasjonen. Om du leiter etter måter å dele opp eller strukturere medlemmer anbefaler vi å bruke avdelinger ...
    • Popular Articles

    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Hvordan opprette kurs? (VO) - Norges Korforbund

      Hva er opplæringstilskudd (Voksenopplæring)? Opplæringstilskudd (Voksenopplæringsmidler) er en statlig støtte som gis til organisert opplæring i kor. Støtten gis per undervisningstime, uavhengig av antall deltakere, så lenge kravene til ...
    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...