Hvordan legge til en eiendel?

Hvordan legge til en eiendel?

Du kan legge til en eiendel i registeret enten ved å opprette en ny eiendel, eller om dere har flere lignende eiendeler kan man kopiere en eksisterende eiendel.
Om det er først gang dere legger inn eiendeler anbefaler vi at dere først endrer oppsett av eiendeler. Se "Hvordan endre oppsett av eiendeler?"

Opprett en ny eiendel 

Trykk på den grønne "+"-knappen i øvre høyre hjørnet av eiendels-registeret. 


Du vil nå få opp et skjema der du kan legge inn info om eiendelen du skal opprette.
"Tittel" og "Kategori" er obligatoriske, men du kan alltids redigere eiendelen seinere.
Når feltene du ønsker er fylt ut trykk "Lagre og lukk" eller "Lagre og legg til en ny".

Tittel: Her legger man in navnet på eiendelen du skal legge inn.  

Beskrivelse/Teknisk beskrivelse: I disse feltet kan man legge inn en lengre tekst med mer detaljer og om eiendelen.

Tilstand: Her kan du legge inn en tag som beskriver tilstanden til eiendelen, eksempel "Ny", "Brukt", "Ødelagt", etc. Skriv inn i dette feltet for å søke eller opprette en tag.

Kategori/Type/Variant: Dette er de tre hovedinndelingene av eiendeler. En kategori deles inn i flere typer, og en type er delt inn i flere varianter.
Eksempel: Kategorier  "Instrument", "Uniform", og "Rekvisita"; der "Uniform" deles inn i "Bukse", "Jakke", og "Sko"; der "Bukse" deles inn i "Dress", "Dongeri", og "Regnbukse".
Start å skriv inn i disse feltet for å søke eller opprette en kategori/type/variant.

Lager: Her kan du legge inn info om hvor eiendelen blir oppbevart.

Privareid: Hvis dette er en eiendel som ikke eies av deres organisasjon kan man huk av for "Ja" her, og deretter legge inn navn på eier av eiendelen.


Kopi av en eksisterende eiendel 

Hvis eiendelen du skal opprette er nesten lik som en allerede eksisterende eiendel kan du kopiere info fra den eiendelen.

  1. Trykk før på tittelen til den eksisterende eiendel i liste slik at du får opp mer info om den.
  2. Deretter trykk på den blå knappen i øvre høyre hjørnet.
  1. Du vil nå få mulighet til å redigere de feltene du ønsker. Når alt er fylt ut kan du opprett den nye eiendelen ved trykke "Lagre".

    • Related Articles

    • Hvordan legge til personer i en komité?

      Når det opprettes en komité vil det også laget tre tilknyttede roller: Komiteleder, Komitesekretær, og Komitemedlem. Du ligger til personer i komitéen ved å gi personen en av disse rollene. Det kan være mer enn en person i hver rolle, og en person ...
    • Hvordan opprette en ny eiendel fra appen?

      Du kan opprette en ny eiendel i appen ved å trykke på den grønn "+"-knappen i nedre høyre hjørnet i listen over alle eiendeler. Du vil nå få opp et skjema der du kan legge inn info om eiendelen du skal opprette. "Tittel" og "Kategori" er ...
    • Hvordan endre en eiendel i appen?

      Du kan endre all info på eiendeler som eksiterer i appen. Gå først inn på eiendelen du vil redigere. Dette kan gjøres enten ved å trykke på eiendelen i listen, eller ved å scanne QR-koden som er knyttet til eiendelen. Når du er inne på eiendelen ...
    • Hvordan legge til en ny person?

      For å legge til en ny person trykk på den grønne "+"-knappen i øvre høyre hjørnet av listen "Personer --> Medlemmer": Steg 1 - Personalia: Vi anbefaler først å sjekke om personen allerede er blitt opprettet. Dette kan skje hvis personen tidligere har ...
    • Hvordan legge inn en service på et eiendel?

      På eiendeler det mulig å legge inn egne servicer, eksempel: reparasjoner, vedlikehold, rengjøring, etc. For å opprette en service gå inn i listen over eiendeler og trykk på tittelen til eiendelen. Deretter for å opprette en service trykker du på den ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...