Hvordan gi personer tilgang til Tutti?

Hvordan gi personer tilgang til Tutti?

Det er personer med tilgang til "Oppsett" i Styreportalen som må gi tilgang til Tutti. Dette gjøres under menyen "Oppsett --> Tilgang Tutti" i Styreportalen.


I listen under "Oppsett --> Tilgang Tutti" får du opp alle personer som kan få tilgang eller har tilgang til Tutti.

For å få tilgang til Tutti må en person være registrert med en unik epost, og kan være registrert med et unikt mobilnummer. Altså kan ikke to personer bruke samme epost eller mobilnummer og ha tilgang til Tutti. Om det er to personer som har samme epost eller mobilnummer vil de vises med en varseltrekant bak i denne listen.

(Info over gjelder personer innenfor en enkelt organisasjon. Hvis en person skal ha tilgang i flere forskjellige organisasjoner samtidig, de bruke samme epost og mobilnummer i alle.)


Du kan gi tilgang til Tutti på to måter, manuelt eller automatisk.
Vi anbefaler å bruke automatiske tilganger. Derimot om dere ønsker å teste eller bli kjent med Tutti før man slipper inn alle personer er det greit å begynne med å bruke manuelle tilganger.

Manuelt
Når du gir tilgang til Tutti manuelt må dere spesifikt gi tilgang til alle personer som skal bruke Tutti. Altså om det registreres ny personer må man gå inn igjen på "Oppsett --> Tilgang Tutti" å gi dem tilgang.

For å gi tilgang manuelt trykk på det grønn "+"-tegnet i øvre høyre hjørnet.


Du vil nå få opp en dialog der du kan gi tilgang til personer.

I feltet under teksten "Gi manuell tilgang..." kan du søke etter personer du ønsker å gi tilgang til. Når du ser dem i listen under feltet trykk på navnet deres. Du kan gi tilgang til flere enn en person av gangen.

Når du gir tilgang til en person vil det sendes info om dette på epost til dem. Hvis du ikke vil at de skal sendes denne eposten kan du trykke "Ikke send e-post".
Vi anbefaler å send personer epost, spesielt om dette er først gang de bruker Tutti.

Når personer er valgt trykk "Lagre".


Automatisk
Når man gir tilgang automatisk velger man en bestemt inndeling av personer som skal ha tilgang til Tutti.
Tilganger vil da oppdateres om det legge til personer eller om det fjernes personer fra denne inndelingen.

For å sette opp automatisk tilgang trykk på "Juster tilgang".


Du vil nå få opp en dialog med en del avhukings-bokser der du velger hvem som skal få tilgang.

De tre øverste avhukingene bestemmer hvilken medlemmer som får tilgang automatisk:
  1. Aktive: Gjelder medlemmer med lokal status aktiv.
  2. Permitterte: Medlemmer med status satt til permittert.
  3. Midlertidige: De medlemmene som har status midlertidig
Under disse tre valgene er det en setning som sier hvem som får tilgang.

De to neste bestemmer hvilken foresatte som vil bli gitt Tutti-tilgang automatisk:
  1. Foresatte: Dette valget gir tilgang til foresatte til de medlemmene som får tilgang. Altså de foresatte til de medlemmene som får tilgang basert på de tre avhukingene over. Om man huker av på "Aktive" og "Foresatte" vil aktive medlemmer og deres foresatte få tilgang.
  2. Alle: Dette gir tilgang til alle foresatte uavhengig om barnet får tilgang eller ikke.
Så kommer en setning som sier hvilken foresatte som får tilgang.

De neste avhukingene bestemmer hvem andre som får tilgang til Tutti. Her vil du få opp valget "Alle rolle" og et valg per medlemskapstype i din organisasjon:
  1. Alle roller: Gir tilgang til alle personer som har en rolle under "Oppsett --> Rolletildeling".
  2. Eks.: Medlemmer, Styre/verv, etc.
En setning som sier hvem som får tilgang.

  1. Ikke send e-post: Dette vaglet hindrer systemet fra å sende ut epost til de nye som får tilgang basert på valgene du nå har gjort når du trykker "Lagre".
  2. Tillat mobil brukere: Dette valget bestemmer om medlemmer som bare har mobilnummer (ikke har epost) skal få tilgang.

Når du gir tilgang til en person vil det sendes info om dette på epost til dem. Hvis du ikke vil at de skal sendes denne eposten kan du trykke "Ikke send e-post".
Vi anbefaler å send personer epost, spesielt om dette er først gang de bruker Tutti.

Når du har huket av trykk "Lagre" i nedre høyre hjørnet.



    • Related Articles

    • Hvordan få tilgang til Tutti?

      Som medlem eller foresatt må tilgang til Tutti bli gitt av organisasjonen du er medlem i. Har man ikke tilgang må man kontakte styret, ledelse, etc. i din organisasjon. Du kan logge inn i appen med telefonnummer eller med epost og passord. Ved ...
    • Hvordan legge til personer i en komité?

      Når det opprettes en komité vil det også laget tre tilknyttede roller: Komiteleder, Komitesekretær, og Komitemedlem. Du ligger til personer i komitéen ved å gi personen en av disse rollene. Det kan være mer enn en person i hver rolle, og en person ...
    • Hvordan redigere tilgangene til komité-roller?

      I likhet med andre roller kan du bestemme hvilken tilganger som komité-roller skal gi til personer. Dette endres under "Oppsett --> Administrer roller". Får mer info se "Hvordan redigere en rolle?"
    • Hvem har tilgang til Styrearbeid?

      Personer må være en del av styret i organisasjonen for å få tilgang til menyen "Styrearbeid". For å bli en del av styret må man ha en Styre-rolle. Dette kan tildeles en person under fanen "Oppsett --> Rolletildeling".
    • Hvordan legge til og knytte foresatte til personer?

      Foresatte kan legges til og knyttes til et medlem enten når man oppretter en person eller etter personen er opprettet. Mer info om hvordan man legger til en foresatt under oppretting se spørsmålet "Hvordan legge til en ny person?" lengre opp på denne ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...