Hvordan endre organisasjons-innstillinger?

Hvordan endre organisasjons-innstillinger?

I fanen "Oppsett --> Organisasjon" finner man også organisasjons innstillinger.
Disse finnes i boksen merket "Innstillinger" under organisasjons-info.
Dette er innstillinger som påvirket flere deler av Styreportalen på en gang.

Man kan skru av/på disse innstillingene ved å huke av/fjerne avhukingen i sjekkboksen.

Bruker avdelinger:
I Styreportalen er det to hovedmåter man kan dele opp medlemmer; bare i grupper, eller både i avdelinger og grupper .
Det er innstillingen "Bruker avdelinger" som bestemmer hvilken av disse to deres organisasjon bruker. Om den er skrud på så vil medlemmer deles inn i både avdelinger og grupper, og hvis den er skrud av deles medlemmer bare i grupper.

  1. Ikke bruk avdelinger (bare grupper): Medlemmer deles inn i forskjellige grupper. Disse gruppene settes opp via "Oppsett --> Grupper".
    Eksempel: Et korps kan deles inn i forskjellige grupper basert på hvilken instrument medlemmet spiller.

  1. Bruker avdelinger (både avdelinger og grupper): Medlemmer deles først opp i forskjellige avdelinger. Deretter deles avdelingene opp i forskjellige grupper. Vi anbefaler først å sette opp avdelinger under "Oppsett --> Avdelinger", deretter sette opp tilhørende grupper under "Oppsett --> Grupper".
    Eksempel: Et korps kan først deles opp i avdelinger som Junior, Aspirant, Senior, etc., og disse avdelingene kan igjen deles inn i grupper baser på instrumenter.

Medlemmer kan ha foresatte:
I Styreportalen er det mulig å registrere foresatte knyttet til medlemmer. Foresatte, i motsetning til andre personer, må ikke ha et medlemskap i deres organisasjon for å registreres.
Det er også mulig å registrere et medlem som foresatt til et annet medlem, men det er ikke et krav at foresatte skal ha et medlemskap.

Denne innstillingen skrur av og på bruken av foresatte. Hvis den er skrud på vil man se en egen liste med foresatte under "Personer", og man kan knytte foresatte til en person via deres profil eller når man legger den inn så et medlem.


    • Related Articles

    • Hvordan se og endre organisasjons-info?

      Under fanen "Oppsett --> Organisasjon" kan man se og redigere den generell-infoen og kontakt-infoen til deres organisasjon. For å redigere denne infoen trykk på den blå knappen merket med en blyant i øvre høyre hjørnet.
    • Hvordan endre oppsettet av eiendeler?

      Eiendeler kan fordeles på forskjellige kategorier, typer og varianter. I tillegg kan man legg inn info om lager og tilstander. Du opprette, redigere, og slette disse valgene etter ønske. For å rediger kategorier, typer, varianter, lager og ...
    • Hvordan endre en eiendel i appen?

      Du kan endre all info på eiendeler som eksiterer i appen. Gå først inn på eiendelen du vil redigere. Dette kan gjøres enten ved å trykke på eiendelen i listen, eller ved å scanne QR-koden som er knyttet til eiendelen. Når du er inne på eiendelen ...
    • Hvordan opprette og endre steder og aktivitetstyper?

      Under oppretting og redigering av en aktivitet er det mulig å legge inn et sted og en aktivitetstype. Disse kan begge opprettes samtidig når man oppretter en aktivitet, men det er også mulig å opprette, redigere, og slette dem utenom dette. Når du er ...
    • Hvordan endre stemmer, sjangre og komponister?

      Notesett kan fordeles på forskjellige stemmer. I tillegg kan man legg inn info om sjangre og komponister. Du kan opprette, redigere, og slette disse valgene etter ønske. For å rediger stemmer, sjangre og komponister, trykk på den blå knappen merket ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...