Hva er "Personer"?

Hva er "Personer"?

Personer er selve medlemsregister-delen av Styreportalen. Det er under denne fanen du legger til personer, redigere info på personer, gir dem medlemskap, m.m.
Når du trykker på menyvalget "Personer" i Styreportalen får du opp disse valgene; "Medlemmer", "Foresatte" og "Andre personer". Dette er forskjellige lister med personer:

  1. Medlemmer: Dette er listen over alle medlemmer i deres organisasjon. Både aktive og tidligere/sluttede medlemmer finner med under denne listen. Så lenge personen har et medlemskap av typen "Medlem" vil personen vises her.

  2. Foresatte: Her vises alle foresatte i deres organisasjon. Personer vil vises på flere lister, eks. om de har et eget medlemskap i tillegg til å være foresatt til en person, men det er ikke sikkert at alle personer på denne liste har et medlemskap.

  3. Andre personer: Dette er en liste over personer med medlemskap som ikke er av typen "Medlem". Vi anbefaler å bruke "Medlem"-listen til de fleste personer med medlemskap, men om deres organisasjon har en egen type medlemskap for styret, instruktører, etc. så kan disse legges på denne listen.
    "Andre personer"-listen kan også brukes til å registrere eksterne personer som ikke er et medlem og ikke er en foresatt.

En oversikt over person-listene


  1. I dette feltet kan du søke etter det eller de personene du leiter etter. Du kan søke etter info i alle felt og kolonner som nåværende er vist i tabellen.

  2. Du kan se mer info om et medlem ved å trykke på navnet til en person i denne listen.

  3. Listen kan sorteres på en bestemt kolonne ved å trykke på navnet (header) til den kolonnen.

  4. Du legger til en ny person i deres organisasjon ved å trykke på grønn "+"-knapp i øvre høyre hjørnet av tabellen.


  5. Søk: Trykk her for å vise eller skjule søkefeltet til listen.

  6. Kolonner: Her kan du skru av og på hvilken info du har lyst til å vise i medlemslisten.

  7. Filter: Skru av og på filtrering av av listen på bestemte verdier.

  8. Sluttede/tidligere medlemmer: Vis eller skjul sluttede/tidligere personer fra listen. Disse vil vises med status satt til "Sluttet" i listen.

  9. Fileksport: Trykk her for å laste ned/eksportere listen. Listen vil bli eksportert med aktive søk, filtrering og kolonner, så husk å skru av/på ønsket info.

  10. Egendefinerte-felt: Trykk her for å redigere egendefinerte-felt.

    • Related Articles

    • Hva er "Tutti"?

      Tutti er en egen app for både medlemmer og styret. Appen gir full oversikt over alle innlegg, aktiviteter og annen kommunikasjon innad i deres organisasjon. Samle informasjon på et sted og gi medlemmer, foresatte og andre mulighet til å melde fravær ...
    • Hva er "Eiendeler"?

      Eiendeler er det innebygde eiendels-registeret i Styreportalen. Her kan organisasjonen registrere og få god oversikt over utstyr, eiendom, etc. som organisasjonen eier. Man kan også enkelt låne ut eiendeler til personer, og man kan legge inn info om ...
    • Hva betyr de forskjellige tilgangene?

      I Styreportalen er det en del forskjellig tilganger som kan knyttes til en rolle. Tilganger vil påvirke hva personen ser og kan gjøre i Styreportalen, Tutti og tilhørende apper og tjenester: Personer Denne tilgangen gir brukeren mulighet til å se og ...
    • Hva er "Styrearbeid"?

      Modulen for styrearbeid brukes av styret til å holde oversikt over styremøter og andre aktiviteter for styremedlemmer og evt. andre tillitsvalgte, samt at det finnes et filarkiv for dokumenter og en egen meldingstjeneste for styret. Møter 1. Knapp ...
    • Hva er "Komitéarbeid"?

      Modulen for "Komitéarbeid" kan brukes til å holde oversikt over møter, sende ut info, og lagre dokumenter i et eget filarkiv for en komité. Komité-medlemmer vil ha tilgang til lignende verktøy som styret, men deres møter og filarkiv holdes separat ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...