Hva er "Komitéarbeid"?

Hva er "Komitéarbeid"?

Modulen for "Komitéarbeid" kan brukes til å holde oversikt over møter, sende ut info, og lagre dokumenter i et eget filarkiv for en komité.
Komité-medlemmer vil ha tilgang til lignende verktøy som styret, men deres møter og filarkiv holdes separat fra styrets og andre komitéers møter og filer.
For mer detaljert info rundt hvordan sette opp møter og hvordan bruke filarkivet ta en titt på "Styrearbeid".

Møter 


1. Knapp for å legge til nytt møte
Trykk her for å opprette et nytt møte

2. Filtreringsknapp
Filtrer hvilke aktiviteter som skal vises i listen

3. Vis arkiverte møter 
Velg om du vil vise møter som er merket "arkivert" i listen. Denne kan brukes til å hente opp gamle møter, etter at de er blitt "arkivert".

4. Komitékalender
Her vises alle arrangementer til Komitéen. Møter som er blitt opprettet med (+)knappen øverst til venstre i bildet, og andre arrangementer som er blitt opprettet med (+)knappen over kalenderen. Man åpner selve arrangementet ved å klikke på hendelsen. Hvis dette er et møte kommer man inn i redigeringsbildet for møtet. Er det et annet arrangement får man valget mellom å redigere eller slette. 

5. Knapp for å legge til andre arrangement for styret
Trykk her for å legge til et annet arrangement.

Filer 


Her kan man lagre, opprette, og redigere filer som er aktuelle for styret, etter ønsket mappestruktur. Denne strukturen oppretter man ved å opprette mapper og legge til undermapper. Filer lastes opp til mappen når man har uthevet ønsket mappe og man velger "Laste opp". Systemet støtter også drag-and-drop, så du kan også dra filer inn i og ut av ønsket mappe. 

1. Ny fil
Her kan man trykke om man ønsker å opprette et nytt tekstdokument eller et nytt regneark.

2. Laste opp
Trykk her for å laste opp en eller flere filer. De vil lastes opp til den markerte mappen. Filer og mapper kan flyttes ved klikk-og-dra.

3. Ny mappe
Oppretter en ny mappe. Om det er markert en mappe vil den nye mappen opprettes som en undermappe av den markerte.

4. Dobbeltklikk på en fil for å åpne/redigere
Om du dobbeltklikker på en fil kan du åpne eller redigere den avhengig av filformat:
  1. Tekstdokumenter og regneark kan redigeres
  2. Man kan legge inn kommentarer i en PDF
  3. Lyd, video, og bilde kan vises/spilles av
Andre filformat enn disse kan fint lagres i arkivet, men man kan ikke åpne/redigere disse.


    • Related Articles

    • Hva betyr de forskjellige tilgangene?

      I Styreportalen er det en del forskjellig tilganger som kan knyttes til en rolle. Tilganger vil påvirke hva personen ser og kan gjøre i Styreportalen, Tutti og tilhørende apper og tjenester: Personer Denne tilgangen gir brukeren mulighet til å se og ...
    • Hva er "Tutti"?

      Tutti er en egen app for både medlemmer og styret. Appen gir full oversikt over alle innlegg, aktiviteter og annen kommunikasjon innad i deres organisasjon. Samle informasjon på et sted og gi medlemmer, foresatte og andre mulighet til å melde fravær ...
    • Hva er "Personer"?

      Personer er selve medlemsregister-delen av Styreportalen. Det er under denne fanen du legger til personer, redigere info på personer, gir dem medlemskap, m.m. Når du trykker på menyvalget "Personer" i Styreportalen får du opp disse valgene; ...
    • Hva er "Styrearbeid"?

      Modulen for styrearbeid brukes av styret til å holde oversikt over styremøter og andre aktiviteter for styremedlemmer og evt. andre tillitsvalgte, samt at det finnes et filarkiv for dokumenter og en egen meldingstjeneste for styret. Møter 1. Knapp ...
    • Hva er "Feed"?

      I fanen "Meldingsenter --> Feed" finner du en oversikt over alt av innlegg og meldinger som du er avsender av. Dette er kan ligne en utboks. 1. Liste over utsendelser I midten ser man en liste utsendelser fra systemet. Til høyre vises hvor mange av ...
    • Popular Articles

    • Endringer 15. august 2024

      Tutti Forbedringer til innlegg og prosjekter Fikset henting av aktivitetslisten I enkelte tilfeller var det aktiviteter som ikke ble vist i appen. Små oppdateringer til "Feed" Styret og personer med tilgang kan nå se alle prosjekter i Tutti "Vanlige" ...
    • Hvordan føre fravær og oppmøte?

      Å ha styre på hvem som kommer på en aktivitet er en sentral del i planleggingen og utførelsen av organisasjonens aktiviteter. Derimot hvem som faktisk var på aktivitet er viktig i planlegging av fremtidige aktiviteter. Det er også ofte krav til ...
    • Hvordan opprette en aktivitet?

      Ved å klikke på "+"-knappen i øvre venstre hjørne av kalenderen kan du opprette en ny aktivitet. Når du har trykket på "+"-knappen får du opp flere felter der du kan fylle inn info om aktiviteten du oppretter. Det er fem felter som må fylles ut; ...
    • Logge inn i Styreportalen

      Innlogging i Styreportalen kan gjøres på denne siden: styreportalen.no/login Før du kan logge inn i Styreportalen må du ha fått en bruker og en rolle fra din organisasjon. Om du er usikker på om du har tilgang, eller hvilken epost/mobilnummer du er ...
    • Hvordan endre epost og mobilnummer til en person?

      Finn først personen du ønsker å redigere i en av listene under meny-valget "Personer". Trykk deretter på navnet til personen for å få opp flere detaljer om personen. Man kan redigere personalia og kontakt-info til personen ved å trykke på den blå ...